Wednesday, October 17, 2018

Anak ku pra-matang..

Saya tidur selepas mak ank dn suami tinggalkan saya, wktu lawatan pn dh abis...sedar2 dh pkul10mlm...tdgar suara bayi lain mnagis..mgkin nk susu...

Suami xblh msuk ke wad ni...xmcm wad 1..blh jga msuk skjap2..saya xblh nk bangun...dlm pkul11 ada nurse dtg utk tukar pad...kmudian saya smbng tdr..

Dlm pkul4.30-5.00pg nurse dtg sruh pam susu utk diberi pada ank...saya pam smbil bring guna steril..cuma katil tu sudah ditegakkn sdikit...msa ni saya dpat susu sikit je...tp mgkin cukup sbb berat ank saya 1.77kg...

Bila sudah pkul6.30pg...pembantu nurse kejut suruh bngun...enth knp la saya xlarat sgt nk bngun..nurse asyk dtg kjut saya sruh bngn bila tgk saya ttdr...mmng xlarat sgt kpala saya berat...

Dlm jam 8-8.30am...sya gagahkn diri utk bngn sikit2...dlm pkul10 sya bjalan pg ke toilet...

Apa yang myedihkan saya...spanjang 3hri saya dok hspital hari takhir sya nk blik saya masih xdpt bjumpa anak saya..saya xpasti sama ada saya y tlpas maklumat or mereka y xbgtau saya...klu nk naik atas perlu diiringi nurse bertugas xblh pg sndiri wlaupn dgn suami...mereka selalu tanya dh pam susu ke...tp xde plak mereka bgtau mgenai pg melawat baby...y ni amat myedihkan saya...mgkin nurse y spatutnya bgtau sya xbgtau...hnya suami je y selalu tgk baby...

Hari ketiga slepas urusan keluar wad slesai tu pn dh pkul8 lbih..tnggu nurse berbuka smua...barula ajak suami pg jmpa baby...

No comments:

Post a Comment

Projek DIY Tabung Sekolah

Assalamualaikum... Sama seperti tahun lepas, awal tahun mcm ni pihak sekolah akan menganjurkan Program Menabung.... Uniknya tabung perlu...