Monday, October 29, 2018

Anak ku pra matang 2

Selepas 3 hari saya bersalin kan dia nila baru saya dapat berjumpa dgn dia..suami pesan suruh basuh tangan dlu..

Ya Allah...kecilnya ankku...dia dalam incubator...wajahnya ada persis kakaknya hidungnya macung...cukup sifat alhamdulillah...ada tanda lahir dikakinya..saya hanya mngusap tangan kakinya saja dgn bhati2 sebab banyak wayar..

'Ya Allah kau berila kekuatan pd dia...kau sihatkan dia' doa ibu utk kamu hafsyah...

Xberapa tgk baby saya dn suami pn balik...

HARI KE4

Esok pagi nurse telepon suruh hantar susu...maafkn ibu..ibu xdpat nak tgk baby harini sbb ibu xlarat n payudara ibu bengkak ibu rs nak demam...hanya doa ibu kirim kn...ayh bgtahu ibu kamu kena kuning...risaunya ibu...

HARI KE5
Harini saya melawat baby dgn bw bekalan susu...tp baby dh xdok bw lampu lg...saya mgusap tangan dn kaki baby tu je saya blh wt...setelah beberapa ketika kami ingin pulang saya ingin masuk semula sbelum balik...Ya Allah ketika tu hnya tuhan saja tau perasaan saya...saya ckp ibu balik dlu ye nnti sok ibu dtg lg....terasa nk saya bw balik baby ni tp apala daya....saya mngis di luar bilik suami sya pnya la panik tgk sya mngis...

Menjadi rutin harian pg balik ke hspital dengan membawa susu perahan...makin hari makin bkurang wayar dibadan baby...hati berasa senang...Lebih kurang sminggu lebih baby dok di nicu kemudian dikeluar dok di wad nursey 3 baby y xbrapa kritikal ada dok nursey 3 ni.. lbih kurang 40-45 org baby...klu nk cri kna tgk bbetul2...semua nampak sma je

Di nursey 3 ni baby ada dipantau pkembangannya sbelum blh bw balik...setiap hari ulang alik bw susu perahan n memberi susu badan secara direct..baby ni smua ada diberi susu guna cap or tiub skiranya para ibu xde ada..

Lebih kurang seminggu lebih gak..nurse call utk rooming dgn baby...mksudnya sya perlu stay dihspital dgn baby

Bila dpat jmpa tdr dgn baby hati gembira sgt sbb tula kali pertama kami dpt tdr bersama...tp rindu plak kt kakak..

Agak stress jga tnggal dihspital...para dktor nk pastikn baby blh myusu badan scara direct dn berat badan baby naik...seminggu jga tnggl dihspital...3hari sblum raya bru blh blik itu bserah je..alhamdulillah..

Happy xtkira bila dpt bw baby balik rmh...22hari baby dok dihospital..

Slama itu la kami berulang alik ke hspital dgn mgharungi bln posa..

Wahai anak hargaila jasa ibu ayah kakak...dn ahli keluarga y lain...bersusah pyah menjaga mu...



No comments:

Post a Comment

Projek DIY Tabung Sekolah

Assalamualaikum... Sama seperti tahun lepas, awal tahun mcm ni pihak sekolah akan menganjurkan Program Menabung.... Uniknya tabung perlu...